Het Bedrijfsperspectief (volgt)
Delicious Bookmark this on Delicious

                                            

Het tweede perspectief zijn de veranderende bedrijfsprocessen als gevolg van de ontwikkelingen binnen de ICT in het algemeen en Internet in het bijzonder. Veel ‘klassieke’ bedrijfsprocessen ondergaan een complete transformatie. Zoals het marketing proces bijvoorbeeld. De internetvariant wordt online marketing genoemd en vormt één van de pijlers van de interneteconomie. Een bedrijf als Google maakt hiermee 90% van haar winst en is inmiddels één van de grootste bedrijven ter wereld.

 

Maar ook complete branches ondergaan grootschalige transformaties. En daarbij gaat het niet alleen om branches met informatieproducten zoals uitgeverijen, de media, en de muziek-, gaming- en filmindustrie. Ook al in de reisbranche, de financiële dienstverlening en zelfs in de medische en zakelijke dienstverlening worden op dit moment complete nieuwe bedrijfsmodellen ingevoerd.

 

Drie perspectieven op Web 2.0

Vrij naar: Forrester May 1, 2007, “What Is Web 2.0? And How Are Businesses Making Use Of Web 2.0 Tools And Techniques?”
Video - We Are The Web - De Informatierevolutie
 

"In slechts 2.000 dagen nadat het Web het levenslicht gezien heeft, heeft de wereld zo'n 3 miljard Webpagina's gebouwd die toegankelijk zijn voor iedereen." Joel Garreu.

Meer over Informatie, Internet en ICT