Kaplan: pijlers voor een strategie

 

In de volgende figuur zijn tot slot nog de vier all time pijlers van een strategie volgens de “grootmeesters” van dit vak: Robert Kaplan en David Norton:

 

  • Versterken Marktpositie - Waarde scheppen op de lange termijn door nieuwe producten en diensten te ontwikkelen en nieuwe marktsegmenten te veroveren.
  • Verhoging Klantwaarde - Relaties met bestaande klanten uitbreiden, verdiepen of herdefiniëren (bijvoorbeeld klanten ook andere producten of diensten verkopen)
  • Optimalisatie van de Bedrijfsvoering - Waarde scheppen op korte termijn door productiviteits- en logistiek management. Optimale benutting van mensen en middelen
  • Maatschappelijk verantwoord Ondernemen - Goed beheer van relaties met externe belanghebbenden, met name sectoren die onderhevig zijn aan regelgeving (bv. Nuts, gezondheidszorg, telecom) of aan veiligheids- en milieueisen.

 

Deze powerpoint afbeelding afbeeldingen figuur figuren bevat:    
 
 

 

V O R I G E                                   V O L G E N D E