Hoe ontwikkel je een strategie? | ||
Hoe kan de organisatie extern waarde toevoegen, cq.
profiteren van de waardetoevoeging van anderen en hoe moeten
we ons daarvoor intern ontwikkelen om dat mogelijk te maken.
Dit zijn de basisvragen waar het bij strategie ontwikkeling
om draait.
Om deze vragen te kunnen beantwoorden wordt veelal een extern en een intern analysetraject uitgevoerd waar we hier en verder dieper op in zullen gaan. Allereerst besteden we aandacht aan basisstrategie van een organisatie en de SWOT-analyse.
Wat voor soort organisatie willen we zijn? Waar liggen onze kerncompetenties? Elke visie dient volgens Treacy en Wiersema afgeleid te zijn het antwoord op deze vraag naar de basisstrategie. |
||
|
||
|
||
Basisstrategie Tracey en Wiersema - Klantwaardeprofielen | ||
Kiezen we voor product leadership, customer intimacy of operational excellence? Deze drie noemt men wel value disciplines, waarde disciplines of klantwaardeprofielen.
|
||
|
||
|
|
|